۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۹ مهر
مديريت سمت تقاضا (DSM) و اهداف آن

مديريت مصرف برق (Demand Side Management)

لزومبالا بودن شدت مصرف انرژي در ايران و هزينه هاي هنگفت سرمايه گذاري در بخش برق شامل (نيروگاهها، شبكه خطوط و ايستگاههاي انتقال، شبكه خطوط و پستهاي توزيع)

       تعريف: مجموعه اي از فعاليتهاي طرح ريزي شده اقتصادي، تكنولوژيك، فرهنگي و ...كه امكان اصلاح و انطباق الگوي مصرف برق مشتركين با الگوي مطلوب صنعت برق را در جهت افزايش بهره وري تاسيسات، اقتصادي تر شدن سرمايه گذاريها، كاهش محدوديتهاي تامين برق و ... فراهم مي سازد.

        هدفتامين و استمرار برق مشتركين - بهبود كيفيت برق 

منافع مديريت مصرف براي جامعه :

   1-ايجاد سهم مناسب درتوسعه فرهنگ بهينه مصرف و رشد فرهنگي جامعه

2-كاهش صدمات زيست محيطي وآلاينده ها

منافع مديريت مصرف براي صنعت برق:

1- كاهش نياز به منابع سرمايه اي و يا تاخير در زمان سرمايه گذاري

2- افزايش ضريب بهره وري تاسيسات برق و كاهش هزينه تمام شده برق.

3- ارتقاء قابليت اطمينان بويژه در زمانهاي پرباري.

4-بهبود سرويس دهي به مشتركين برق.

5-كاهش قيمت خريد برق در زمانهاي اوج مصرف

محورهاي مديريت مصرف :

 پاسخگويي بار(Demand Response)

مجموعه اقداماتي هستند كه براي تغيير الگوي مصرف برق به منظور بهبود قابليت اطمينان شبكه و جلوگيري از جهش قيمت‌ها، خصوصاً در ساعات پيك (ساعات اوج مصرفبار شبكه اجرا مي‌شوند.

كارايي انرژي (Energy Efficiency)

 مجموعه اقداماتي هستند كه براي تغيير الگوي مصرف برق در طول سال در جهت كم كردن مصرف انرژي با حفظ سطح توليد ، خدمات يا رفاه به كار گرفته مي شوند، به عنوان نمونه استفاده از لامپ هاي كم مصرف به جاي لامپ هاي رشته اي يا عايق كاري ساختمان جهت جلوگيري از اتلاف حرارت.  

تعداد بازدید:
1715
تاریخ بروز رسانی:
1399/04/24
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
آمار بازدید سایت
تمامی حقوق برای شرکت برق منطقه‌ای فارس محفوظ است Copyright ©۲۰20 – ۲۰۰۹ . استفاده از مطالب درج شده در سایت با ذکر منبع بلامانع است.
Powered by DorsaPortal